понедељак, 2. март 2009.

„ZAŠTO NE ZNAM KOJA JE KOMPANIJA U PITANJU?“

Naišli ste na oglas za posao koji Vas je zainteresovao i u želji da saznate što više informacija, a pre svega, da li Vaše iskustvo i ostale karakteristike odgovaraju traženom, u jednom trenutku shvatate da u oglasu nema imena kompanije.

Opisano je polje rada kompanije, nekada broj zaposlenih, prisutnost u gradovima i/ili zemljama, često je i misija kompanije jasna, ali ne i ime.

Ukoliko procenite da je delatnost u skladu sa Vašim profesionalnim težnjama, da ispunjavate postavljene zahteve, i da želite da radite na toj poziciji i ispunjavate navedene odgovornosti, sledi sve intenzivnije razmišljanje: „a o kojoj li se kompaniji radi?“.

Na osnovu opisa pokušaćete da pretpostavite, možda i istražite, ali, sigurni ne možete biti.


Onda Vas razmišljanje može odvesti u pravcu procene:

  • „Zašto nije navedeno ime?“
  • „Kako da konkurišem ako ne znam koja je kompanija?“
  • „Kako da procenim sve „+“ i „–„ pozicije, kada ne znam osnovnu stvar – ime kompanije?“

Najčešći razlozi za odluku za tzv.“diskretan oglas“ (bez imena kompanije a sa manje ili više detaljnijim opisom) i samim tim i oglašavanje preko agencije su:

  • Namera da se od konkurencije „sakrije“ potražnja za određenim pozicijama (posebno kada je u pitanju „top management“, kako se ne bi „otkrili“ eventualni potresi ili nestabilnosti datog perioda u kompaniji)
  • Namera da se određena osoba, koja već radi na istoj poziciji, zameni, a da dok se ne odabere novi kandidat, što može da traje značajan vremenski period, ne otkriva ta namera i „ne remeti radna atmosfera“

Uobičajeno je da se ime kompanije otkrije kandidatima koji budu selektovani u najuži krug, kako bi završni i odlučujući intervjui sa predstavnicima kompanije bili što efikasniji i ravnopravni za obe strane koje se međusobno procenjuju.

Do tada, ukoliko sebe „vidite“ na poziciji koja Vas je privukla, u kompaniji koja se bavi određenom delatnošću, i ispunjavate traženo – prijavite se! Ako ste prava osoba za kompaniju, i kompanija za Vas, ubrzo ćete saznati, a ako niste „jedno za drugo“, onda nije važno!

Нема коментара:

Постави коментар